Kapcsolatfelvétel

Agrárgazdaság

Üzletépítés spirituálisan

Ha nem keresem a szellemi utat, régen tönkretett volna az üzlet – állítja Németh Viktor, a biotermékpiac vezető szereplőjének számító Biopont Kft. alapítója, ügyvezető igazgatója, aki szerint fontos egyensúlyt találni a megérzésen és a racionalitáson alapuló döntések között.

Létrehozva:

|

Üzlet. „Félig tréfásan azt szoktam mondani, amit mi adunk, azért jó, mert az én asztalomra is az kerül mindennap” – ad betekintést vállalkozói ars poeticájába Németh Viktor, aki egyfajta másodállásként, akkori munkahelyén, egy természetgyógyászati klinikán nyitotta első üzletét Biopont néven. Az ötletet az adta, hogy amikor magának porciózta, csomagolta a különféle magvakat, szárított gyümölcsöket, többen is jelezték, szívesen vásárolnának belőle. Mindez egy idő után teljes embert kívánt: így alakult meg 1997-ben a Biopont Kft., ahol első alkalmazottja foglalkozott a rendelésfelvétellel, adminisztrációval, ő maga pedig a csomagolással, kiszállítással.

Az induláskor nyolcmillió forintos cég mára 50 alkalmazottat foglalkoztató, másfél milliárdos forgalmú társasággá vált, ahol 35-en a saját berendezéseken végzett termelésben vesznek rész. A folyamatos fejlesztések mellett a cég tavaly 30 millió forintos nyereséget ért el. „A forgalom rohamosan nőtt, s kívülről minden szépnek is tűnt, de egyre inkább azt éreztem, a napi irányítás túl sokat vesz ki belőlem: különösen a mai körbetartozásos világ által megnehezített cash flow menedzselés jelentett nagy terhet a számomra. Ugyanakkor tudtam, csak a nemzetközileg is ütőképes szakemberekből álló szervezet kialakításának van értelme” – ad választ a cégalapító arra a kérdésre, tavaly miért választott a munkatársai közül operatív ügyekért felelős ügyvezető igazgatót maga mellé. Majd hozzáteszi: „Három éve értük el azt a szintet, amikor már a multiknál megszokott bérszínvonalat ajánlhattam és a hozzá kapcsolódó szakmai követelményrendszert fogalmazhattam meg.”

A tiszta felelősségi körökre azért is szükség van, mert miközben a kereskedelmi láncok egykoron valamiféle csodabogárként szavaztak bizalmat az egyre ígéretesebb piacon ritkaságszámba menő termékek előállítójának, ma már mindenütt kemény versenyben kell megküzdeniük a pozíciókért. A nyereség 80 százalékát néhány, főként saját fejlesztésű stratégiai termék biztosítja, ám a piaci pozíció megtartása érdekében így is elengedhetetlen a választék bővítése. Ez az erősödő exportnak is jót tesz: a Biopont a dán és az osztrák piac után Szlovéniában, Romániában, Spanyolországban is megvetette a lábát.

Ember. „A természetgyógyászati klinikán terapeutaként eltöltött évek alapvetően megváltoztatták az életemet” – magyarázza Németh Viktor, aki néhány sorsfordító kellemetlen élmény és az általa végzett biorezonanciás, akupunktúrás, táplálkozástani kezelések eredményeként bekövetkező gyógyulásokat látva fordult a vegetáriánus életmód és az emberi lét értelmének kutatása felé. Éppen akkor kezdett biotáplálkozással foglalkozni, amikor egyre többen kezdtek érdeklődni az egészséges táplálkozás iránt. Induláskor így sem gondolta, hogy kellő nyitottsággal ilyen hatalmas fejlődési lehetőség rejlik ebben az üzletágban.

Magyarországon az a különleges, hogy minden sokkal gyorsabban játszódik le, mint Nyugat-Európában. Miközben a bioétkezés ott évtizedeken át fejlődött, nálunk a piac néhány év alatt ugrott nulláról a nemzetközileg is jegyzett szintre. Még mindig sokan akarnak bioboltot nyitni, ám azok, akik rossz stratégiát választanak, kénytelenek bezárni az üzletet” – osztja meg tapasztalatait.

A Biopont életében is új fejezet kezdődött. Az első időszakban mindenki a cégvezetőtől várta a megoldást. Az idő szorításában ezért rengeteg érzelmi alapú döntést hozott, és ezek legtöbbje helyes volt. „Az segített, hogy volt egy elképzelésem: tudtam, hova akarok eljutni, és ahhoz képest mi a jó, mi a rossz. Szerencsére keveset hibáztam. Ahogy nőttünk és egyre több kihívásnak kellett megfelelni, éreztem az elbizonytalanodást.” Erre volt válasz a professzionális szervezet felállítása és az, hogy az első számú vezető az értékteremtésre, a stratégiaalkotásra, a termékfejlesztésre koncentrál. Mára ugyanis egyértelművé vált, hogy a termékfejlesztés jelenti azt a versenyelőnyt, amely az élesedő konkurenciaharcban a biztonságot adja. Németh Viktor úgy érzi, ha valamelyik munkatársában csalódott, azért történt, hogy abból is tanuljon. Eleinte olyanokat vett maga mellé, akik vegetáriánusok voltak és a szellemi utat keresték. Mégis épp annyi kellemetlen élmény érte, mint azoknál, akik a hétköznapi elvek szerint élik életüket. Mostanra már nem ez a mérce: olyan kollégákat keres, akik becsületesek, szakmailag a legjobbak. Ma is rendkívül nehezen éli meg azonban azt, ha valakitől meg kell válnia, mert nem főnökként, hanem az emberi kapcsolatok iránt fogékony vezetőként tekint a munkatársaira.

Forrás: Világgazdaság

Tovább olvasom
Hozzászólás küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Agrárgazdaság

MVH: megkezdődött a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetése

Megkezdte pénteken a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetését.

Létrehozva:

|

Szerző:

Erre eredetileg a következő év első napjaiban került volna sor. De a termelők nehéz helyzetére való tekintettel, a támogatás kifizetésre az agrártárca az uniós szabályok által megengedett korábbi időpontot választotta.
    
A gazdasági válság okozta nehézségek enyhítése érdekében döntött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az előrehozott kifizetések mellett.
   
A támogatási határozatok postára adásával szinte egy időben megkezdődött a termelők tejtámogatási pénzének átutalása is. Ezek az összegek a jövő hét első felében már a gazdálkodók számláján lesznek.
   
A 7.719 tejtermelőnek mintegy 16 milliárd forintot fizet ki az MVH. A támogatásra jogosult tejtermelők történelmi bázisjogosultságonként 8,30 forint támogatást kapnak – emlékeztetett a sajtófőnök.

Forrás: MTI

Tovább olvasom

Agrárgazdaság

Egyetlen pályázat érkezett a balatoni halászat tógazdaságaira

Mindössze egyetlen pályázat érkezett a Balatoni Halászati Zrt. tógazdaságaira és halfeldolgozójára meghirdetett egyfordulós, nyilvános kiírásra – mondta Hegedűs Gyula, az állami tulajdonban lévő társaság vezérigazgatója az MTI-nek pénteken.

Létrehozva:

|

Szerző:

A pályázatok beadási határideje csütörtökön járt le.
    
A közelmúltban átalakított halászati társaságnak több mind egymilliárd forintos tartozásállományt kellene "ledolgoznia" ingatlanjai értékesítésével. A szeptember közepén meghirdetett pályázatokban a balatonlellei (irmapusztai), a fonyódi, a buzsáki, a mórichelyi, a pogányszentpéteri és a varászlói tógazdaságokat, valamint az irmapusztai halfeldolgozót kínálták eladásra, összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi bevételt remélve az ügyeletektől.
   
Hegedűs Gyula tájékoztatása szerint október 19-én értékelik ki az egyetlen beérkezett pályázatot, amiről előzetesen csak annyit árult el, hogy az nem érinti a Balaton vízgyűjtőjén található, a balatoni halutánpótlást biztosító lellei és buzsáki egységeket. Az, hogy a sikertelen tender után lesz-e újabb kiírás, a tulajdonosi döntéstől függ – tette hozzá.

Forrás: MTI

Tovább olvasom

Agrárgazdaság

Lecsapott a szüretelőkre az APEH

Szabálytalanságokat talált minden ötödik szüreti ellenőrzés során az APEH Nyugat-dunántúli Igazgatósága, a leggyakoribbak az alkalmi munkavállalói könyv vezetésében tapasztalt hiányosságok voltak.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az adóhatóság tájékoztatása szerint 17 településen összesen 226 ellenőrzést végeztek, s elsősorban a betakarítási munkák, a szüreti és borfesztiválok, valamint a kapcsolódó feldolgozóipari területeken tartottak razziát.

Forrás: VG

Tovább olvasom

Legtöbbet megtekintett

Copyright © 2023. agrotrend.hu | Minden jog fenntartva!