Agrárgazdaság
Borszerda a népszerűségért
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium intézményeként működő Agrármarketing Centrum (AMC) három, a borfogyasztás népszerűsítésére szóló 2009-es kampány tervezésére és lebonyolítására írt ki uniós közbeszerzési eljárásokat
Az egyik a Borszerda bor- és gasztronómiai akció tervezésére és kivitelezésére szól, amelynek keretében az éttermek fél áron adják majd a borlapon található magyar italokat vagy egy pohárral ingyen kínálhatják meg vendégeiket a ház borából. Ennek népszerűsítésére azok az ügynökségek pályázhatnak, amelyek rendelkeznek az elmúlt három évben (2005-2007) teljesített, legalább három, egyenként nettó 20 millió forint ellenértékű, marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos referenciával.
A második és harmadik tender a jövő évi borturizmus-, illetve fröccskultúrakampányok megvalósítására szól, ezekre azonban már három, egyenként legalább 50 millió forintos referenciát kell benyújtaniuk a részvételre jelentkezőknek. Az eljárásokat tárgyalásos formában bonyolítják le, a jelentkezési határidő a Borszerda megvalósítására pályázóknak 2009. január 13., míg a borturizmus- és a fröccskultúrakampányoké január 27. – derül ki a közbeszerzési felhívásokból.
A nemzeti bormarketingprogram keretében végzett 2008-as piackutatás világított rá azokra a területekre, amelyekkel kiemelten kell foglalkoznunk – mondta lapunknak Nemes Richárd, a kampányok szakmai hátterét biztosító Bormarketing Kht. ügyvezető igazgatója.
Ez alapján egyértelművé vált, hogy a borok hetven százalékát diszkontáruházaknak értékesítik, míg a fennmaradó részen a cateringszolgáltatók, a szaküzletek és a direkt pincei eladások osztoznak. Termelői szemszögből a pincei eladás a legprofitábilisabb kereskedelmi forma, mert ezzel a termelők a márkahűséget és a személyes kontaktus kialakítását is erősíthetik.
A kisebb pincészetek ugyanakkor nincsenek abban az alkupozícióban, hogy termékeik felkerüljenek a diszkontáruházak polcaira. A probléma orvoslására tehát olyan kommunikációs stratégiát kell kialakítani, amely az egészségturizmushoz hasonló potenciállal rendelkező borturizmust erősíti – tette hozzá Nemes.
Az állami támogatással megvalósuló kommunikációs kampányok éves költségvetése 750 millió forint. Ebben szerepelnek regionális és országos lefedettségű programok, valamint a külföldi promóció erősítése is. A három különböző kommunikációs kampány egymást erősítve, különböző idősávokban indul és a nyár elején induló szezonra összpontosít. A Borszerda-kampány nem titkolt célja, hogy a Torkos csütörtök mintájára erősítse az éttermi borfogyasztást, a fröccskultúrakampány pedig konkrét célközönséget, a fiatal felnőtteket szólítja meg és a kulturált borfogyasztás erősítésére helyezi a hangsúlyt.
Forrás: MTI
Agrárgazdaság
MVH: megkezdődött a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetése
A gazdasági válság okozta nehézségek enyhítése érdekében döntött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az előrehozott kifizetések mellett.
A támogatási határozatok postára adásával szinte egy időben megkezdődött a termelők tejtámogatási pénzének átutalása is. Ezek az összegek a jövő hét első felében már a gazdálkodók számláján lesznek.
A 7.719 tejtermelőnek mintegy 16 milliárd forintot fizet ki az MVH. A támogatásra jogosult tejtermelők történelmi bázisjogosultságonként 8,30 forint támogatást kapnak – emlékeztetett a sajtófőnök.
Forrás: MTI
Agrárgazdaság
Egyetlen pályázat érkezett a balatoni halászat tógazdaságaira
A közelmúltban átalakított halászati társaságnak több mind egymilliárd forintos tartozásállományt kellene "ledolgoznia" ingatlanjai értékesítésével. A szeptember közepén meghirdetett pályázatokban a balatonlellei (irmapusztai), a fonyódi, a buzsáki, a mórichelyi, a pogányszentpéteri és a varászlói tógazdaságokat, valamint az irmapusztai halfeldolgozót kínálták eladásra, összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi bevételt remélve az ügyeletektől.
Hegedűs Gyula tájékoztatása szerint október 19-én értékelik ki az egyetlen beérkezett pályázatot, amiről előzetesen csak annyit árult el, hogy az nem érinti a Balaton vízgyűjtőjén található, a balatoni halutánpótlást biztosító lellei és buzsáki egységeket. Az, hogy a sikertelen tender után lesz-e újabb kiírás, a tulajdonosi döntéstől függ – tette hozzá.
Forrás: MTI
Agrárgazdaság
Lecsapott a szüretelőkre az APEH
Forrás: VG
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Drágulhat a gabonaimport
-
Hírek2 év telt el a létrehozás óta
Közel harmincezren az Erdõbarát Rendezvényeken
-
Agrárgazdaság17 év telt el a létrehozás óta
Péntekig kell adóbevallást küldeni
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Gráf: Az erős forint nem segíti a magyar agráriumot
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
A vidékfejlesztési politika csak versenyképes agrárszektorral párosulva lehet eredményes!
-
Hírek8 év telt el a létrehozás óta
Elkezdődött az agrártámogatási egységes kérelmek benyújtásának időszaka
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Folytatódik a demonstráció az áruházláncok árpolitikája ellen
-
Hírek8 év telt el a létrehozás óta
Kiaknázatlanok a magyar-román agrárkapcsolatok