Agrárgazdaság
A borstratégia egyik alappillére a külföldi promóció
A középtávú borstratégia egyik alappillére a magyar borok külföldi eladásának ösztönzése, növelése – mondta Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője szerdán Budapesten háttérbeszélgetésen.
A magyar bormarketing stratégiát a múlt hónapban fogadta el mintegy tucatnyi szakmai szervezet. A stratégia három fő pillére a belföldi értékesítés növelése, a régiós termékek ismertebbé tétele, valamint a magyar borok külföldi eladásának segítése.
A bormarketing finanszírozására összesen mintegy 700-750 millió forint áll a közhasznú társaság rendelkezésére évente. Ebből az összegből mintegy 30 százalékos arányban lehet a magyar borok külföldi eladását marketing eszközökkel támogatni.
Nemes Richárd közölte: a magyar borból mintegy 700 ezer hektoliter körüli mennyiséget visznek ki az országból. Jelentős eredménynek mondta, hogy az utóbbi évek eladásösztönző akciói következtében a magyar bor literjéért most már a külföldi vevők egy euró körüli árat fizetnek literenként, noha korábban ez az összeg csak 0,7 eurót tett ki.
Annak érdekében, hogy a magyar borok minél nagyobb mennyiségben legyenek eladhatók külföldön célzott piaci tevékenységet folytat a kht., meghatározza azokat a célországokat, ahol a magyar bort leginkább értékesíteni szeretnék. Ide sorolta Angliát, Svédországot és Hollandiát, de a tervek közt szerepel a lengyelországi és a csehországi értékesítés növelése is.
Az Európán kívüli országokba is több magyar bort lehetne eladni a szakember szerint, és sikeres példaként említette a hongkongi értékesítés növelését. Megemlítette, hogy az USA és Oroszország piacán is szeretnék növelni a magyar bor mennyiségét.
A siker érdekében a Magyar Bormarketing kht. együttműködik az ITD Hungary-val – mondta a háttérbeszélgetésen Rétfalvi György, a társaság vezérigazgatója.
A vezérigazgató szerint az ITDH a magyar borok eladását kiterjedt külgazdasági kapcsolataik révén tudja támogatni, mivel 55 országban 120 magyar külgazdasági szakember segíti a magyar áruk eladását. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a bormarketing akciók anyagi támogatására nincs elkülönített keret az ITD Hungary-nál.
Hozzátette, hogy a múlt évben is mintegy 20 millió forintot "csíptek le" különböző más területek költségvetéséből e célra. Az idén uniós pénzek felhasználásával ezt a forrást meg kívánják duplázni.
Heimann Zoltán, szekszárdi borász arról beszélt, hogy nagy szükség van a magyar bor külföldi promóciós támogatására. Magyarország ugyanis csupán a világ borelőállításának mindössze 1 százalékát adja. Így a magyar borászoknak igen jól jön a marketingtámogatás.
A háttérbeszélgetés résztvevői arra a kérdésre, hogy miként hat a jelenlegi gazdasági válság a magyar borászatra, még pontos választ nem tudtak adni. Azt azonban megemlítették, hogy az import a gyenge forint miatt mintegy 30 százalékkal visszaesett.
A hivatalos magyar borimport egyes szakértők szerint jelenleg több mint 200 ezer hektoliterre tehető, ám más szakemberek úgy vélik, ez elérheti akár a 400 ezer hektolitert is. Magyarországon évente mintegy 3,5 millió hektoliter bor kerül általában a pincékbe.
A bormarketing finanszírozására összesen mintegy 700-750 millió forint áll a közhasznú társaság rendelkezésére évente. Ebből az összegből mintegy 30 százalékos arányban lehet a magyar borok külföldi eladását marketing eszközökkel támogatni.
Nemes Richárd közölte: a magyar borból mintegy 700 ezer hektoliter körüli mennyiséget visznek ki az országból. Jelentős eredménynek mondta, hogy az utóbbi évek eladásösztönző akciói következtében a magyar bor literjéért most már a külföldi vevők egy euró körüli árat fizetnek literenként, noha korábban ez az összeg csak 0,7 eurót tett ki.
Annak érdekében, hogy a magyar borok minél nagyobb mennyiségben legyenek eladhatók külföldön célzott piaci tevékenységet folytat a kht., meghatározza azokat a célországokat, ahol a magyar bort leginkább értékesíteni szeretnék. Ide sorolta Angliát, Svédországot és Hollandiát, de a tervek közt szerepel a lengyelországi és a csehországi értékesítés növelése is.
Az Európán kívüli országokba is több magyar bort lehetne eladni a szakember szerint, és sikeres példaként említette a hongkongi értékesítés növelését. Megemlítette, hogy az USA és Oroszország piacán is szeretnék növelni a magyar bor mennyiségét.
A siker érdekében a Magyar Bormarketing kht. együttműködik az ITD Hungary-val – mondta a háttérbeszélgetésen Rétfalvi György, a társaság vezérigazgatója.
A vezérigazgató szerint az ITDH a magyar borok eladását kiterjedt külgazdasági kapcsolataik révén tudja támogatni, mivel 55 országban 120 magyar külgazdasági szakember segíti a magyar áruk eladását. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a bormarketing akciók anyagi támogatására nincs elkülönített keret az ITD Hungary-nál.
Hozzátette, hogy a múlt évben is mintegy 20 millió forintot "csíptek le" különböző más területek költségvetéséből e célra. Az idén uniós pénzek felhasználásával ezt a forrást meg kívánják duplázni.
Heimann Zoltán, szekszárdi borász arról beszélt, hogy nagy szükség van a magyar bor külföldi promóciós támogatására. Magyarország ugyanis csupán a világ borelőállításának mindössze 1 százalékát adja. Így a magyar borászoknak igen jól jön a marketingtámogatás.
A háttérbeszélgetés résztvevői arra a kérdésre, hogy miként hat a jelenlegi gazdasági válság a magyar borászatra, még pontos választ nem tudtak adni. Azt azonban megemlítették, hogy az import a gyenge forint miatt mintegy 30 százalékkal visszaesett.
A hivatalos magyar borimport egyes szakértők szerint jelenleg több mint 200 ezer hektoliterre tehető, ám más szakemberek úgy vélik, ez elérheti akár a 400 ezer hektolitert is. Magyarországon évente mintegy 3,5 millió hektoliter bor kerül általában a pincékbe.
Forrás: MTI
Tovább olvasom
Agrárgazdaság
MVH: megkezdődött a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetése
Megkezdte pénteken a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetését.
Erre eredetileg a következő év első napjaiban került volna sor. De a termelők nehéz helyzetére való tekintettel, a támogatás kifizetésre az agrártárca az uniós szabályok által megengedett korábbi időpontot választotta.
A gazdasági válság okozta nehézségek enyhítése érdekében döntött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az előrehozott kifizetések mellett.
A támogatási határozatok postára adásával szinte egy időben megkezdődött a termelők tejtámogatási pénzének átutalása is. Ezek az összegek a jövő hét első felében már a gazdálkodók számláján lesznek.
A 7.719 tejtermelőnek mintegy 16 milliárd forintot fizet ki az MVH. A támogatásra jogosult tejtermelők történelmi bázisjogosultságonként 8,30 forint támogatást kapnak – emlékeztetett a sajtófőnök.
A gazdasági válság okozta nehézségek enyhítése érdekében döntött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az előrehozott kifizetések mellett.
A támogatási határozatok postára adásával szinte egy időben megkezdődött a termelők tejtámogatási pénzének átutalása is. Ezek az összegek a jövő hét első felében már a gazdálkodók számláján lesznek.
A 7.719 tejtermelőnek mintegy 16 milliárd forintot fizet ki az MVH. A támogatásra jogosult tejtermelők történelmi bázisjogosultságonként 8,30 forint támogatást kapnak – emlékeztetett a sajtófőnök.
Forrás: MTI
Agrárgazdaság
Egyetlen pályázat érkezett a balatoni halászat tógazdaságaira
Mindössze egyetlen pályázat érkezett a Balatoni Halászati Zrt. tógazdaságaira és halfeldolgozójára meghirdetett egyfordulós, nyilvános kiírásra – mondta Hegedűs Gyula, az állami tulajdonban lévő társaság vezérigazgatója az MTI-nek pénteken.
A pályázatok beadási határideje csütörtökön járt le.
A közelmúltban átalakított halászati társaságnak több mind egymilliárd forintos tartozásállományt kellene "ledolgoznia" ingatlanjai értékesítésével. A szeptember közepén meghirdetett pályázatokban a balatonlellei (irmapusztai), a fonyódi, a buzsáki, a mórichelyi, a pogányszentpéteri és a varászlói tógazdaságokat, valamint az irmapusztai halfeldolgozót kínálták eladásra, összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi bevételt remélve az ügyeletektől.
Hegedűs Gyula tájékoztatása szerint október 19-én értékelik ki az egyetlen beérkezett pályázatot, amiről előzetesen csak annyit árult el, hogy az nem érinti a Balaton vízgyűjtőjén található, a balatoni halutánpótlást biztosító lellei és buzsáki egységeket. Az, hogy a sikertelen tender után lesz-e újabb kiírás, a tulajdonosi döntéstől függ – tette hozzá.
A közelmúltban átalakított halászati társaságnak több mind egymilliárd forintos tartozásállományt kellene "ledolgoznia" ingatlanjai értékesítésével. A szeptember közepén meghirdetett pályázatokban a balatonlellei (irmapusztai), a fonyódi, a buzsáki, a mórichelyi, a pogányszentpéteri és a varászlói tógazdaságokat, valamint az irmapusztai halfeldolgozót kínálták eladásra, összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi bevételt remélve az ügyeletektől.
Hegedűs Gyula tájékoztatása szerint október 19-én értékelik ki az egyetlen beérkezett pályázatot, amiről előzetesen csak annyit árult el, hogy az nem érinti a Balaton vízgyűjtőjén található, a balatoni halutánpótlást biztosító lellei és buzsáki egységeket. Az, hogy a sikertelen tender után lesz-e újabb kiírás, a tulajdonosi döntéstől függ – tette hozzá.
Forrás: MTI
Agrárgazdaság
Lecsapott a szüretelőkre az APEH
Szabálytalanságokat talált minden ötödik szüreti ellenőrzés során az APEH Nyugat-dunántúli Igazgatósága, a leggyakoribbak az alkalmi munkavállalói könyv vezetésében tapasztalt hiányosságok voltak.
Az adóhatóság tájékoztatása szerint 17 településen összesen 226 ellenőrzést végeztek, s elsősorban a betakarítási munkák, a szüreti és borfesztiválok, valamint a kapcsolódó feldolgozóipari területeken tartottak razziát.
Forrás: VG
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Drágulhat a gabonaimport
-
Hírek2 év telt el a létrehozás óta
Közel harmincezren az Erdõbarát Rendezvényeken
-
Agrárgazdaság17 év telt el a létrehozás óta
Péntekig kell adóbevallást küldeni
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Gráf: Az erős forint nem segíti a magyar agráriumot
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
A vidékfejlesztési politika csak versenyképes agrárszektorral párosulva lehet eredményes!
-
Hírek8 év telt el a létrehozás óta
Elkezdődött az agrártámogatási egységes kérelmek benyújtásának időszaka
-
Hírek8 év telt el a létrehozás óta
Kiaknázatlanok a magyar-román agrárkapcsolatok
-
Agrárgazdaság16 év telt el a létrehozás óta
Folytatódik a demonstráció az áruházláncok árpolitikája ellen