Kapcsolatfelvétel

Agrárgazdaság

Borszerda a népszerűségért

A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium intézményeként működő Agrármarketing Centrum (AMC) három, a borfogyasztás népszerűsítésére szóló 2009-es kampány tervezésére és lebonyolítására írt ki uniós közbeszerzési eljárásokat

Létrehozva:

|

Az egyik a Borszerda bor- és gasztronómiai akció tervezésére és kivitelezésére szól, amelynek keretében az éttermek fél áron adják majd a borlapon található magyar italokat vagy egy pohárral ingyen kínálhatják meg vendégeiket a ház borából. Ennek népszerűsítésére azok az ügynökségek pályázhatnak, amelyek rendelkeznek az elmúlt három évben (2005-2007) teljesített, legalább három, egyenként nettó 20 millió forint ellenértékű, marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos referenciával.

A második és harmadik tender a jövő évi borturizmus-, illetve fröccskultúrakampányok megvalósítására szól, ezekre azonban már három, egyenként legalább 50 millió forintos referenciát kell benyújtaniuk a részvételre jelentkezőknek. Az eljárásokat tárgyalásos formában bonyolítják le, a jelentkezési határidő a Borszerda megvalósítására pályázóknak 2009. január 13., míg a borturizmus- és a fröccskultúrakampányoké január 27. – derül ki a közbeszerzési felhívásokból.

A nemzeti bormarketingprogram keretében végzett 2008-as piackutatás világított rá azokra a területekre, amelyekkel kiemelten kell foglalkoznunk – mondta lapunknak Nemes Richárd, a kampányok szakmai hátterét biztosító Bormarketing Kht. ügyvezető igazgatója.

Ez alapján egyértelművé vált, hogy a borok hetven százalékát diszkontáruházaknak értékesítik, míg a fennmaradó részen a cateringszolgáltatók, a szaküzletek és a direkt pincei eladások osztoznak. Termelői szemszögből a pincei eladás a legprofitábilisabb kereskedelmi forma, mert ezzel a termelők a márkahűséget és a személyes kontaktus kialakítását is erősíthetik.

A kisebb pincészetek ugyanakkor nincsenek abban az alkupozícióban, hogy termékeik felkerüljenek a diszkontáruházak polcaira. A probléma orvoslására tehát olyan kommunikációs stratégiát kell kialakítani, amely az egészségturizmushoz hasonló potenciállal rendelkező borturizmust erősíti – tette hozzá Nemes.

Az állami támogatással megvalósuló kommunikációs kampányok éves költségvetése 750 millió forint. Ebben szerepelnek regionális és országos lefedettségű programok, valamint a külföldi promóció erősítése is. A három különböző kommunikációs kampány egymást erősítve, különböző idősávokban indul és a nyár elején induló szezonra összpontosít. A Borszerda-kampány nem titkolt célja, hogy a Torkos csütörtök mintájára erősítse az éttermi borfogyasztást, a fröccskultúrakampány pedig konkrét célközönséget, a fiatal felnőtteket szólítja meg és a kulturált borfogyasztás erősítésére helyezi a hangsúlyt.

Forrás: MTI

 

 

 

Tovább olvasom
Hozzászólás küldése

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Agrárgazdaság

MVH: megkezdődött a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetése

Megkezdte pénteken a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) a tejtermelők nemzeti támogatásának kifizetését.

Létrehozva:

|

Szerző:

Erre eredetileg a következő év első napjaiban került volna sor. De a termelők nehéz helyzetére való tekintettel, a támogatás kifizetésre az agrártárca az uniós szabályok által megengedett korábbi időpontot választotta.
    
A gazdasági válság okozta nehézségek enyhítése érdekében döntött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium az előrehozott kifizetések mellett.
   
A támogatási határozatok postára adásával szinte egy időben megkezdődött a termelők tejtámogatási pénzének átutalása is. Ezek az összegek a jövő hét első felében már a gazdálkodók számláján lesznek.
   
A 7.719 tejtermelőnek mintegy 16 milliárd forintot fizet ki az MVH. A támogatásra jogosult tejtermelők történelmi bázisjogosultságonként 8,30 forint támogatást kapnak – emlékeztetett a sajtófőnök.

Forrás: MTI

Tovább olvasom

Agrárgazdaság

Egyetlen pályázat érkezett a balatoni halászat tógazdaságaira

Mindössze egyetlen pályázat érkezett a Balatoni Halászati Zrt. tógazdaságaira és halfeldolgozójára meghirdetett egyfordulós, nyilvános kiírásra – mondta Hegedűs Gyula, az állami tulajdonban lévő társaság vezérigazgatója az MTI-nek pénteken.

Létrehozva:

|

Szerző:

A pályázatok beadási határideje csütörtökön járt le.
    
A közelmúltban átalakított halászati társaságnak több mind egymilliárd forintos tartozásállományt kellene "ledolgoznia" ingatlanjai értékesítésével. A szeptember közepén meghirdetett pályázatokban a balatonlellei (irmapusztai), a fonyódi, a buzsáki, a mórichelyi, a pogányszentpéteri és a varászlói tógazdaságokat, valamint az irmapusztai halfeldolgozót kínálták eladásra, összesen mintegy 2,5 milliárd forintnyi bevételt remélve az ügyeletektől.
   
Hegedűs Gyula tájékoztatása szerint október 19-én értékelik ki az egyetlen beérkezett pályázatot, amiről előzetesen csak annyit árult el, hogy az nem érinti a Balaton vízgyűjtőjén található, a balatoni halutánpótlást biztosító lellei és buzsáki egységeket. Az, hogy a sikertelen tender után lesz-e újabb kiírás, a tulajdonosi döntéstől függ – tette hozzá.

Forrás: MTI

Tovább olvasom

Agrárgazdaság

Lecsapott a szüretelőkre az APEH

Szabálytalanságokat talált minden ötödik szüreti ellenőrzés során az APEH Nyugat-dunántúli Igazgatósága, a leggyakoribbak az alkalmi munkavállalói könyv vezetésében tapasztalt hiányosságok voltak.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az adóhatóság tájékoztatása szerint 17 településen összesen 226 ellenőrzést végeztek, s elsősorban a betakarítási munkák, a szüreti és borfesztiválok, valamint a kapcsolódó feldolgozóipari területeken tartottak razziát.

Forrás: VG

Tovább olvasom

Legtöbbet megtekintett

Copyright © 2023. agrotrend.hu | Minden jog fenntartva!